שאלות תשובות
דף הבית » שאלות תשובות

מידע כללי
כאן עונים על הכל
השירות מיועד לעובדים שכירים, ומקבלי פנסיה ששילמו מיסים (דרך תלוש השכר) בתקופה.
העיקרון הוא נורא פשוט … שילמתם מס ייתכן ואתם זכאים להחזר מס.
קיימות מגוון רחב של סיבות לתשלום מס עודף, ננסה לפרט את העיקריות שבניהם:
- החלפת עבודה במהלך השנה, או עבודה בשני מקומות עבודה במקביל.
- נתונים שגויים בתלוש השכר שיכולים לנבוע הן מטעות של המעסיק או מחוסר ידיעה של העובד על הטבות מס להם הוא זכאי.
- שינויים במצב המשפחתי במהלך השנה.
- קבלת תשלומים מהמוסד לביטוח לאומי, כגון דמי אבטלה, תגמולי מילואים, דמי לידה.
- הטבות מס בגין תשלומים ששולמו באופן עצמאי על ידי העובד ושלא נוצלו דרך תלוש השכר, כגון ביטוחי חיים ותרומות.
משיכת קרן השתלמות או קופת גמל לפני המועד.
מס הכנסה מתיר להגיש החזרי מס עד 6 שנים מתום מועד שנת המס שבגינה נדרש ההחזר.
במילים פשוטות, ניתן לבקש החזר מס בגין כל אחת מהשנים 2014-2019.
התהליך פשוט וקצר,
- ממלאים שאלון קצר לצורך בדיקת זכאות.
- מעלים מסמכים רלוונטיים לצורך הבדיקה.
- צוות רואי החשבון שלנו יבצע עבורכם את הבדיקה לצורך איתור החזרי מס צפויים.
- הודעה ללקוח על החזר המס הצפוי וקבלת אישורו להמשך התהליך.
- הגשת דוח ההחזר למס הכנסה.
- קבלת הכסף לחשבון בנק הפרטי שלך.
אל דאגה, אנו נלווה את התהליך לאורך כל הדרך, בשביל זה אנחנו כאן
משך התהליך ממועד העלאת השאלון ועד לשלב מילוי הדוח, אורך בממוצע כשבוע ימים וזאת בכפוף להעלאת כל המסמכים הדרושים.
לא מוצא מסמכים ??
אל דאגה, בכפוף לקבלת אישורך, נוכל לעזור לך באיסוף החומרים ןלהפיק את מרבית המסמכים הנדרשים.
ההחזר מועבר ישירות לחשבון הבנק של המבקש.
פרטי חשבון הבנק יופיעו בדוח בקשת ההחזר בצירוף האסמכתא הנדרשת.
כן ,לסכום החזר המס שנקבע מתווספים הפרשי הצמדה וריבית בשיעור שנתי של 4% המחושבים מתום שנת המס שבגינה הוגש הדוח.
סכומי הריבית והצמדה יכולים להיות משמעותיים מאוד !!!
לדוגמא, אדם הזכאי להחזר מס בסך 5000 ש"ח , בגין שנת 2016, יהיה זכאי לתוספת ריבית והצמדה שיגיעו לסכום 1008 ש"ח נוספים, כך שבפועל סך ההחזר הוא למעשה 6008 ש"ח.
כמובן שניתן להגיש לבד.
אולם חשוב לציין כי הפרשי המס יכולים להיות גם לחובה וגם לזכות וייתכן שהגשה באופן עצמאי תוביל לדרישת תשלום מס בסכום לא מבוטל.
לכן מומלץ לפנות לגורם מקצועי שילווה את כל התהליך משלב איסוף החומרים הרלוונטיים, בדיקת כדאיות וזכאות לקבלת החזר המס וכמובן מילוי מקצועי של הדוחות הנדרשים.
במידה שאתה או אשתך, בעלי עסק פרטי שנפתח לפני שנת 2015, אין צורך בהתחלת תהליך בקשה להחזר מס.
במסגרת הדרישות הקבועות בחוק, כל בעל עסק חייב בהגשת דוח שנתי.
הדוח השנתי כולל בין היתר את כלל הכנסותיו של מגיש הדוח (רווח מעסק, משכורת כשכיר, דמי אבטלה, וכדומה).
לאחר הגשת הדוח השנתי יבוצע תחשיב מס שבו יתברר אם מגיש הדוח זכאי להחזר מס או שעליו לשלם מס נוסף.
עד לתקופת הקורונה , רשות המיסים חייבה את כלל מבקשי החזר המס להגיש את הדוחות באופן פיסי במשרדי הרשות , בין אם הכינו דוח מקוון/ידני (טופס 135/1301),
לאחרונה, ניתנה היכולת לעובד שכיר לבצע הגשה מקוונת דרך אתר רשות המיסים אך ורק לשנים 2018-2019
בשביל זה אנחנו כאן, כחלק מן השירות אנו נדאג לכל התהליך עד לשלב קבלת הכסף.
בהחלט ייתכן שתהיה זכאי להחזר אבל תצטרך להתאפק קצת.
שים לב מכיוון שמשבר הקורונה החל בחודש מרץ 2020 , וכיום ניתן להגיש החזרי מס לשנים 2015-2019.
תוכל ליצור איתנו קשר ללא קשר, לצורך בדיקה של השנים הקודמות.
אל דאגה, נשלח לך תזכורת במועד שבו יתאפשר לבצע בדיקת זכאות בגין שנת 2020.
כן, מס הכנסה רואה את שני בני זוג נשואים כתא משפחתי אחד.
משמעות הדבר הינה שהדוח להחזר מס כולל את כלל הנתונים של שני בני הזוג.
לא,
מס הכנסה רואה את שני בני זוג נשואים כתא משפחתי אחד.
במידה והחזר המס הינו בגין השנה בו התחתנת, על דוח ההחזר לכלול גם את הנתונים של בן/ת הזוג.
כמובן שבמידה ותברר זכאות להחזר בשנים שקדמו למועד הנישואין יוגשו דוחות נפרדים לכל אחד מבני הזוג.
הגדרת "בן זוג" בפקודת מס הכנסה היא "אדם נשוי החי ומנהל משק בית משותף עם מי שהוא נשוי לו". אינך מקיים הגדרה זו, שהרי אינך נשוי לשותפתך לחיים, ולכן אינך זכאי לנקודת זיכוי בגינה
בשנים בהם הינך גרוש תוכל להגיש דוח הכולל רק את הנתונים שלך אולם במידה והחזר המס נוגע לשנה בה היית נשואים על שני בני הזוג להשתתף בהליך הבדיקה והגשה.
